24 Şubat 2015 Salı

İngilizce kurs yarın bitiyor!


Geçen yılı saymazsam, sonbahardan beri haftada üç kez gittiğim İngilizce Kursum yarın son sınavla sona eriyor. 
Bu sene haftada üç kez gittiğim için benim için epey yorucu oldu. Sabah erken saatte git, öğlen çık zaten  kısa olan kış günleri yorucu ve telaşlı geçti. Geçen seneki kurs günlerim haftada iki kez ve akşam saatlerindeydi ve günü istediğim gibi kullanıyordum.
Evet, her zaman olduğu gibi işin şikayet havasını estirdim. Hiç mi faydası olmadı kursun? Olmaz olur mu, hem de çok oldu. Bilmediğim o kadar çok şey varmış ve gerçekten çok şey öğrendim. Aslında tam öğrenmeye başlamışken bitti. Çünkü gittiğim kurs kurumsal bi yere aitti ve devlet de ancak A-2 seviyesine kadar ders veriyor. Ondan sonrası sana bağlı. Ya özel kurslara baya bi para bayılıp devam edersin ya da kendin netten ve zamanları, falanı filanı, evde belli bi disiplinle kendin öğrenebilirsin ya da bu kadar öğrendim yeter deyip bırakır ve şimdiye kadar öğrendiklerin de yine buhar olup uçar.
Benim planım şu anda ikinci şık yani evdeki yardımcı kitap ve internetten faydalanarak devam etmem yönünde.
Bu arada Tv de yabancı kanalları takip ettim ki, ki bu dinlemelerin çok faydasını gördüm. Şimdiye kadar İngilizce duyduğumda, anlaşılmayan bir ses bütünüyken, devamlı izlemelerim sonucunda dinleme, daha doğrusu söylenilenleri anlama yüzde 80 düzeyine ulaştı.
Ama her şeye rağmen, o kadar çok ayrıntı var ve Türkçe dili ile o kadar fazla mantık ayrılığı var ki, bazen beziyor ve istediğim gibi öğrenmeyecek miyim acaba diye karamsarlığa kapılıyorum. 
Sonra yine aşama aşama öğrenirsem neden olmasın diyorum. Bakalım bahar ve yaz ayında evde çalışacağım ve  sonraki kış belki bi konuşma kuruna katılırım. Her şey bana bağlı.
Ama şu anda yarın kurs bitecek diye seviniyorum. Kış boyunca doğru dürüst hiç bi yere gidemedim. Yok canım şehirlerarası değil, şehiriçi bile. Bir iki film ama olmazsa olmaz Karşıyaka'ya vapurla geçme, Alsancak Kıbrıs Şehitleri, Kemeraltı'nı hiç ihmal etmedim. Gene de gezmişim yaa :)
Bu arada bi de ınstagram sevdam çıktı. O da başka bi yazı konusu, ki yazmayı da düşünüyorum. 
Neyse, neyse laf lafı açıp şimdi bu konuya girmeyeyim. Artık daha fazla vaktim var, daha fazla yazarım diye düşünüyorum.
Yarın sınav var. Hayatım boyunca sınavlar beni çok germiştir. Bu derste geçme kalma olmadığı halde, yine de gerginim. Gün içinde çalıştım ama bakalım yarın hoca zor mu kolay mı soru soracak bilmiyorum.
Yine de iyi geçmesini umuyorum. 

Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...