4 Haziran 2013 Salı

Gezi parkı direnişi (Halkın direnişi)



Kaç gündür olayları face ve twiterdan takip etmekten, buraya gelip iki satır yazı yazamadım. Şu anda da sağlıklı bir şekilde yazamayacağım sanırım. Olayları demokratik bir talep olduğunu görmezden gelmeye çalışan iktidardan, halkı hafife almalarından, demokrasi talepleri olduğunu anlayamayan, üç beş ağaç için v.s gibi söylemlerle, işi dış mihraklara getirenlere, nedir bu inat diyorum? İktidarın halkın taleplerini anlamaması iç savaşa kadar götürecek. 
Halkın direnişine "hazır mezar ölüsü tavrıyla konmaya çalışanlardan nefret ediyorum." Direnişin başında elini taşın altına koymayan Chp. Hiçbir partiye mensup değilim. Bu şartlar altında partisizim uzun zamandır. Belki de hayatım boyunca.Sözde çok partili  ama her daim tek partiyi seçmeye zorlandığımız bu seçim sisteminin bir an önce değişmesi lazım. Sadece haklının yanındayım. 
Bu direnişle birlikte anladık ki, halk birbirine düşman değil, başbakana halkı birbirine kenetlediği için teşekkür ederim.
Medyaya da teşekkür ederim. Ne mal olduklarını ortaya koydukları için. 
Ben zannediyordum ki AVM lerden nefret eden sadece benim, o marka kahvecilerden, esnafı bitiren marka dükkanlardan, sermayeden nefret eden bir ben değilmişim.
Bütün bunların gerçek demokrasiye neden olmasını diliyorum. Yaşadığım hayat boyunca ve cumhuriyet tarihi boyunca böyle bir halk ayaklanması olmadı, olmamış.
Bugün itibarıyla Bülent Arınç yatıştırıcı olmaya çalışan üslubu ile çevrecilerin sesine kulak vereceğini, taleplerini dinlemediklerinin hata olduğu söyledi.AKP yönetimi sık sık kendilerinin ezildiğinden bahsediyor. Şimdi bunun suçu halkmış gibi acısını bizlerden çıkarıyorlar geldiklerinden beri. Psikolojik olarak ezildiği için eziyor.  Kendi doğrularını tek doğru olduğunu dayatıyorlar, ve yaşam tarzını kendi doğrularına göre değiştiriyorlar.
Öte yandan bu ifadeyle (bugünkü basın toplantısı) çelişkili olarak, İstanbul'un en seçkin ailesinin Yeniköy'deki düğününe gittiğini (ülkeden yer yer yerinden oynamışken) düğünün ıslık, korna ve tava seslerinden yapılamadığını söylüyor.
Arınç sen neredesin? Hani ezilmiştin, hani ezilenlerin yanındaydın? Bir sermaye görünce deliriyorsunuz. Ülkede yer yerinden oynuyor, adam sanki uzaylı. Ya ne diyim, gerçekten kaç gündür sinirliyim. 
Dileğim demokratik ve eşit bir Türkiye. Umarım gerçekleşir.

























Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...