23 Kasım 2012 Cuma

Bilim adamının hastasıyım!



Otobüste yanıma oturan yaşlı adam şizofren ve efendiydi. Boşluğa bakıp sürekli birileriyle konuşuyordu. Konuşmaları normalim diye geçinen çoğu insandan daha normaldi. Onun boşluğa bakıp bir takım hayallerle konuşması, onu biz normallerden ayırıyordu!
Yağmur yağıyordu ve duyabildiğim kadarıyla bunca yıllık hayatında hiç şemsiye kullanmadığını söylerken, bir yandan da yüzüne bulaşmış yağmur sularının bir nimet, rahmet olduğunu bilircesine sıvazladı.
Birilerinden bahsetti sürekli. Bu onun kurgulamadığı, belki de o anda bilinçaltının hayallerinin kurgusunu izliyordu. Tesdüfe bakın ki, ben de İzmir Kısa Film Festivaline, Fransız Kültüre gidiyordum.
Yani, ben de başkasının hayalleri sayesinde oluşmuş filmleri izlemeye gidiyordum. Ne ki onun zihninin sineması, bir tek ona izlemesine müsaade ediyordu.
Fransız Kültür'ün oraya geldiğimde izin istedim ve indim.
Kimbilir daha ne filmler izliyor diye düşündüm. Beyninin kimyasalları mı, yoksa yaşadıkları mı onu bu hale getirmiş hiç bir fikrim yok gerçekten de.
Kısa film festivalinin başladığını netten öğrendiğimde çok sevindim. İlk girdiğim seans öğleden sonra 2 seansıydı. Saat 6 ya kadar durmaksızın izledik. Sürelerse 10 dakika ile maksimum 20 dakika arasında olan filmler. Filmlerin süresi kısa olmasına rağmen, konular acayip güzel ve derin işlenmiş. Sırf bu yüzden kafam kazan gibi oldu çıktığımda.
İlk gün izlediğim filmler arasında en etkilendiğim, bilim adamları tarafından kapalı, kapalı olduğu kadar camı, penceresi olmayan rutubet ve pislik içindeki gorilin bilim adamlarına ve insanlık için masalına kurban edilmesiydi.
Nasıl üzüldüm anlatamam. Koskoca gorili dört duvar, hiç hareket edemeyeceği bir yere kapatmışlar. Goril o kadar mutsuz ki, bunu mimiklerinden ve hareketlerinden anlayabiliyorsunuz. Sanırım gorilin benzerini yapmışlar ve o şekilde bize aktarıyorlar. Eğer o goril anlatım için gerçekten kullandılarsa, burdan onlara saydırıyorum.
Dişsiz, pis pis sırıtıp duran, adi kılıklı bir bakıcısı var. Bilim adamı denen pislik de sürekli deneyler yapıyor. Gorili çiftleşme yapmadan kopyalama yöntemiyle hamile bırakıyorlar. O kötü şartlarda doğuran goril, yavrusuna sahip çıkıyor. Bilim adamı ve bakıcısı geldiğinde yavrusunu kucağına alıp onlardan korumaya çalışıyor. Fakat bakıyor ki, koruyamayacak, bu bilim adamı denen yaratıklardan kurtaramayacak, kendisi gibi yaşam sürmesini istemediği için, yavrusunu öldürüyor.
Bu film hakikaten beni etkildedi.
Sonra dedim ki kendime, bu bilim adamları ne işe yarıyor, ha? Hangi hastalığa çare oldular? Kanserin, aidsin çaresini mi buldular? Ya da başka ölümcül hastalıkların.
Beni şimdi çağdışı ilan edenleriniz olabilir. Burdan çok acayip umurumda olduğunu bildireyim. Bilim ancak hastalıkları teşhis ediyor. Eee sonra? Bu hastalıkla yaşayacaksın koçum. Al bak ilacı da bu, ancak hastalığını bastırabilirsin!
Kanseri ve onun gibi ölümcül hastalıkları tedavi edemedin, otobüsteki yaşlı adam gibi olanları da tedavi edemiyorsun. O da şizofren bir şekilde ömrünü tamamlayacak.
Ee sonra, sonra ne oluyor? Hastalıkları teşhis ediyorsunuz. Aman ne önemli. Ben ya da sen, şimdi bilmem ne hastalığından öleceğini biliyorsun. Vayyy süper!
İnsanları öyle bir hale getiriyorsunuz ki, yaşadıkları hayat sayesinde sürekli hasta oluyorlar.
Plaza insanı denen farklı bir insan türü ortaya çıkardınız. Cam kaplı kafeslere kapatıp, cilalayıp pekala sanallaştırdınız. Kendi aralarında başka dil konuşup, ipotekli ipotekli hayatlarını geçiriyorlar.
Peki milyonlarca aç insan var, onları bile bile açlığa mahkum ediyorsunuz.
Haaa bakın şimdi bilim insanının hakkını yiyemem. Kısırlığa bal gibi çözüm ürettiler. Kısırlık diye bir şey kalmadı sayelerinde. Olmadı mı? Daya aşılamayı, olsun sana ikiz, üçüz bebek.
Hayır belki kısırlık da doğal seleksiyon. Belki bu insanların yaşaması gereken bi durum bu. İlla bebek mi istiyorsun? Git o zaman çocuk yuvalarındaki sahipsiz bebekleri sahiplen, ana baba ol. İlla kendi kanından mı olcak? Kendi kanından olunca n'oluyor? Çok mu hayırlı oluyor anlamıyorum ki?
Bi dışarıya çıkıyorum özellikle de semt pazarında, bi yığın bastonlu yaşlı ihtiyar insanlar zorlukla, titreye titreye bir iki poşet taşıyorlar. Kendilerinin doğurduğu hayırlı evlatlar sayesinde! Çoğu ana babasının kapısını bile çalmıyor.
Ama bebek evlat edinmek istiyorum deyip de, Seren Gerengil gibi Hollywood çakmalığı yapanlar da çıkan sapsalak insanlar da var.
Boyası zehirli, insanı daraltan, kişiliksizleştiren çakma marka ürünler gibi aynen.
Ne diyeyim, bilim insanına da, çakmasına da...

4 yorum:

Cüneyt Karakuş dedi ki...

İçimden geçen birçok konuyu yazıda bir güzel özetlemişsin. Özellikle bilim (!) adamları/kadınları hakkındaki düşüncelerine sonuna kadar katılıyorum.

Nerde trak Orda bırak dedi ki...

Bilim insanları denen yaratıklar, hastalık üretmekten, yaşamı zorlaştırmaktan başka bi şey yapmıyorlar...

Adsız dedi ki...

Beynin emirindeki bilim sadece gorile değil insana da fena şeyler yapıyor. Bilimin emrindeki beyin olmazı zorlamaz.Zorlarsa herkez kendi filmini oynar. Bazen kısa metrajlı bazen uzunce sürelere oynatır durur insanı... Çok güzeldi.yüreğğinize sağlık
Metin

Nerde trak Orda bırak dedi ki...

İnsana yapabilmek için önce goril ve diğer hayvanları kullanıyor, kötülük tutarsa insana yapıyor. Kimse bana bilim falan demesin. Çok teşekkür ederim...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...