23 Şubat 2012 Perşembe

Bi Egelinin Gara Lahana ile tanışıvimisi


Geçen hafta pazara alternatif zebze arayışı ile gidi gidivimimiştim.
Her zamangi gibi gış zebzelerinin top on listesinde olan pırasa, i-lahana, pazı, ısırgan, gırmızı pancar, havuc, turp, gereviz, ve garnıbağar, buluvirirsem de, ebegümeciğğ alı alıvereceğdimm.
Ispanağğğıı ne zamandır top on listesinden sili silividimm. Sivmiyom onu. Dişlerimi gamıştırı veriveriğğğ. Iyyttt  diyiverim de; hemen goşturuveri dişlirimi fırçılıveri viriyom.
Hemi de düşünü vidim ki, bu ıspanag denen zebze gazlama zebzeymiş. Temel reisle gazlıyıvemişler. Ispanağında gonservesi hiç çekiliveri mi? Heeeçç! Sümügümsü oluveriğ o. Nirden biliyosun dirseniz, yaşlı ve timbel bi teyzacaaz bana, marketlerde ayıklanmış, ı-yıkanmış ıspanag var, onlardan al da, yapı yapı viii, dimişti. Ben de yaşlıdır bu hatun kişi, vardır bildiği, yapı yapı viriim de, bu soğuk günlerde ıspanag yıkamagla uğraşmayayım gari dimiştim. (O günler soğugdu. İnsanın parmagları kağıt kesiği gibi, kesili kesili veriiğdi.)
O ıspanağğ yapı virmiştim de, ıyyykk dimiştim. Ispanağın içine sanki gaşar piyniri gatı virmişin gibi olmuştu.
Bu senede ıspanagtan sıtkım sıyrılıvidi. Onun yirine pazı alı alı virmeye başladım gari.
Her hafta pazı, pırasa içimi bayıveedi gari. Alternatif zebze bakı bakı virmeeğ başlıyevedim. Artıg yok diyip de pazardan çıkıveri veriyken, gara i-lahnayla garşıleşıvedim. En gocaman demetini ayırıvidim kendime. Bi ev hanım gişisi yanıma gildi de, on beş dakkada ayırdığım gara i-lahnamı eline alı alı ve mesin mi? Hooppss didim! Benim o! Ev hanım kişisi miğersem bana laf atmak için eline alıvemiş. ‘’Nası yapıyorsunuz?’’ diyividi. Ben de ‘’bilmiyom, bi kere alıvedim, dolma sarıvedim, pek sert bişi oluvedi. Şimdi gene alcam daha çok pişiri pişirivicim. Düdüklüyle’’ diyi vidim. Ev hanım kişisi de ‘’evet çok yararlı, antioksidan, her şeye yararlı’’ didi. Ben de ‘’biliyom’’ didim.
Yolda şu gara i-lahnayı intirnetten arıyı viri viriyim, didim.
Arayı vidim. Aaa pek bi yararlıymış. Dur bak söyliyi söyliyi virim: cilt, diş ve gemig dokusuna faydalıveriğmiş. Vücuttan zehirli maddeleri atı atı veriğimiş. İştah açıvirimiş. Vücudun direncini artırıp, zararlı bakterileri öldürüveriğimiş. En önemlisi de gansere karşı çok iyi bir goruyucuymuş. Astım, romatizma, siyatig, sarılıg ve safra kesesi hastalıglarına iyi geliveriğmiş. Guatırı olanlar yimiyi virsinlermiş.
He mi? Artık tarifleri içinde yimek biloglarına bakı bakı virinnn. Hir şiyi de ben mi anlatı virciim?



2 yorum:

biricitconsungunlugu dedi ki...

sebze sevemem ben yaa :))

mımledım senı :)

Nerde trak Orda bırak dedi ki...

sebze sevme, zebze sev :))

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...